Badanie oleju silnikowego
Przeprowadzamy badanie oleju w naszym laboratorium. Skupiamy się na składzie i zawartości poszczególnych substancji, które mogą mieć wpływ na wydajność substancji i możliwość jej zastosowania w konkretnych urządzeniach. Skupiamy się na zanieczyszczeniach, zawartości wody oraz wskaźnikach lepkości. Wykonujemy badania oleju w zakresie wymaganym przez danego klienta.
Poniżej znajduje się oferta z zakresu analiz oleju smarnego wykorzystywanego w silnikach pracujących w układach kogeneracyjncyh (CHP) eksploatujące biogaz jako paliwo podstawowe. Możemy sprawdzić nawet kilkanaście parametrów olejów silnikowych i wydać ekspertyzę na temat jego jakości. Oznaczony poziom zanieczyszczeń metalami oraz dodatkami, jak również ocena ilości ścieru (stanu urządzenia) pozwala na ocenę wydajności układu filtracyjnego.
Analizując olej silnikowy w poniższym zakresie, jesteśmy w stanie stwierdzić i wydać rekomendację do jego dalszej pracy w układzie. Realizujemy też usługi w zakresie oczyszczania paliw.
Potencjalne wyniki testów:
- Lepkość w 40°C, cSt
- Lepkość w 100°C, cSt
- Wskaźnik lepkości
- Woda, %
- Utlenienie, Abs/cm
- Nitracja, Abs/cm
- Zawartość płynu chłodniczego
- TAN mg KOH/g (liczba kwasowa)
- TBN mg KOH/g (liczba zasadowa)
- Zawartość metali zużywalnych-własnych, ppm
- Poziom dodatków, ppm
- Poziom zanieczyszczeń, ppm
Badanie oleju – Toruń
Przeprowadzamy badanie oleju w profesjonalnym laboratorium w Toruniu. Określamy najważniejsze parametry użytkowe danej substancji. O wynikach badania próbek można wywnioskować, czy poszczególne elementy układu działają prawidłowo, np. czy wtryski działają prawidłowo i nie rozlewają pobieranego paliwa. Dodatkowo określamy zawartość sadzy i poziom lepkości oleju.
Badania oleju pozwalają określić, na jakiej substancji zużycie silnika jest większe, głównie na podstawie zawartości pierwiastków, takich jak żelazo, nikiel czy aluminium. Analizę warto przeprowadzić również po to, by upewnić się, że zakupiony olej jest dobry jakościowo. Dokumentacja, którą przekazujemy klientom po przeprowadzeniu pełnego badania oleju, zawiera m.in. wskaźnik lepkości w różnych temperaturach, poziom nitracji oraz stopień utlenienia. Dodatkowo określamy zanieczyszczenie oleju wodą, paliwem, sadzą czy płynem chłodniczym (a dokładniej glikolem).
W oleju mogą występować wspomniane wyżej metale ścierne, które świadczą o zużyciu poszczególnych elementów i układów, np.:
- wysokie stężenie miedzi może świadczyć o zużytym łożysku korbowodu lub pompie olejowej,
- obecność dużych ilości aluminium może być skutkiem zużytych tłoków,
- wysoki współczynnik chromu to najczęściej objaw zużytych pierścieni tłokowych, sworzni tłokowych,
- żelazo w oleju silnikowym wskazuje na zużycie łańcuchów rozrządu, głowicy, zaworów, popychaczy, prowadnic, wałka rozrządu.
Jeśli interesują Państwa szczegóły naszej oferty, zapraszamy do kontakty telefonicznego i mailowego. Chętnie odpowiemy na pytania, opowiemy o szczegółach usług i przedstawimy warunki współpracy.